Christian om hekkeløp og prosjektutvikling

Hvilke fordeler gir det å være tidligere hekkeløper når man jobber som prosjektutvikler? Christian Olowo har letet frem sine beste sportsmetaforer.


Hvorfor startet du i Cox? Jeg har alltid sett på Cox som et interessant og spennende fremtidsrettet selskap, og var ikke i tvil da jeg fikk tilbudet. Følelsen av å være ansatt i Cox, er samme følelsen som å spille for et offensivt og kreativt fotballag, hvor vi hver dag yter vårt individuelt beste og oppriktig jobber for å hjelpe hverandre til å score flest mulig mål. Alle sitter på hver sin spisskompetanse, noe som gir oss en unik styrke og synergi i møte med nye kundeoppdrag. En ekstra bonus er at det er flust av inhouse ekspertise i konsernet Media Bergen, som er ett av landets største mediebyråer.

Hvordan jobber du med prosjektutvikling? Som tidligere hekkeløper har jeg vokst opp med å terpe teknikk hver eneste dag for å maksimere utbytte av steget over og etter en hekkepassering. Det er spesielt ett ord fra studiet jeg husker og som jeg har tatt med meg videre i arbeidslivet, ordet Kaizen. Et japansk ord og filosofi som betyr "evig forbedring». Dette er noe jeg mener er viktig å ta med seg i ethvert prosjekt – å se på hva som er bra, og hva som kan forbedres hver dag.


Det å utvikle et prosjekt handler om å kombinere nye ideer og tanker opp mot innsikt og tidligere erfaringer. Christian Olowo - Produktutvikler, Cox

Som prosjektutvikler jobber jeg tett sammen med kunden for nyskaping og kommersialisering. Det finnes argumenter i bransjen for at forbrukerne har nådd et metningspunkt – at de blir utmattet av en stadig mer støyende, kaotisk og kompleks verden, og vil investere i færre merkevarer. At konstruert merkevare-fortelling vil bli mindre effektivt og utdatert, ettersom mer informerte forbrukere søker etter merkevarer som bringer ekte verdi til egne liv. Så for å lykkes i fremtiden, må merkevarer omfavne autentisitet, og forplikte seg til å skape kvalitetsprodukter og et genuint budskap som gir en emosjonell og positiv merverdi for kjøper.


Hva er viktig i relasjonen med kundene? Det viktigste er å lytte og bli kjent, stille de riktige spørsmålene som gir nok grunnlag til å kunne lage seg et «kart» over kundens utfordringer, behov og mål slik at en kan gi råd ut ifra best mulig grunnlag. Det hjelper ikke å ha en god idé uten mål og mening, noe jeg aldri kan få sagt nok.


Kundene vet ofte hva de vil, men ikke hvordan de skal nå målet. Jeg liker å si at det er her spissene til Cox er i sitt ess, evt hekkeløperne der det potensielt kan oppstå hindringer på veien. Jeg strekker meg alltid for å gi det lille ekstra, uten at kunden verken har spurt eller forventer det. Jeg brenner for å yte god service og få kundene mine til å forstå at jeg alltid er tilgjengelig.


Jeg syns det er viktig å:

  • Aldri love noe som ikke kan holdes

  • Holde frister

  • Gi det lille ekstra

  • Vise tillit, respekt og forståelse


Hvilke prosjekter har vært mest spennende hittil? For en gammel aktiv hekkeløper var prosjektet med Trond Mohn Games (TMG) på Fana stadion en personlig høydare i 2018. Ekstra gøy var det at Trond Mohn selv var såpass fornøyd med presangen sin at han håper det kan bli en årlig tradisjon – til ettermæle for en sann hedersmann. Målet for 2019 er å gjøre TMG enda bedre, og jobbe hardt for at Bergen får en etterlengtet og internasjonalt friidrettsfest.


Som tilhenger av evig lære, blir det også spennende å bli kjent med Folkeuniversitetet og se hvordan vi i lag kan dele kunnskapen om hvordan de kan dekke kunnskapshullet ditt. Ellers har vi vunnet kontrakt om profilering av et nytt boligprosjekt sammen med DNB Nybygg, noe som også et spennende marked som vi mener har brukt for ett friskt pust, sett med nye øyne.


Har du spennende prosjekter på gang? Kontakt meg gjerne for en prat!



Christian Olowo 

Produktutvikler

T. 46 42 74 10

christian.olowo@cox.no

logo-coxbbwix.png

KREATIVT

INNHOLD

Cox Bergen AS

Kong Christian Frederiks plass 3, 5006 Bergen

Cox Oslo AS

Kongens gata 6, 0153 Oslo

Cox kommunikasjonsbyrå - innholdsmarkedsføring, design og medie.

Les om bruken av informasjonskapsler
og personlig informasjon i vår personvernerklæring

Copyright © 2019. Med forbehold om endringer.